Dwie twarze Johnnego Deppa

Jest to chyba jeden z najbardziej charakterystycznych aktorów, każdy zna, kojarzy, mimo, że często się zmienia. Może dlatego jest częstym tematem podczas rysowania, większość jego ról, ma swój charakterystyczny styl, który fajnie można przedstawić w pracy. Jest to też dobre ćwiczenie na pokazanie jednej osoby w różnych wariantach. 




Do Jacka Sparrowa miałam dwa podejścia. Pierwsze kiedy zaczynałam rysować portrety i używać kredek, a drugie w 2016 roku. Był to mały przełom, pierwszy dopracowany w szczegóły i tło portret. Zachowało mi się trochę zdjęć z rysowania. To była jedna z niewielu prac, gdzie wykorzystałam siatkę, w tamtym okresie też posiłkowałam się linijką przy odmierzaniu poszczególnych części.


Dużo czasu spędziłam na cieniach na twarzy i włosach, chciałam, żeby praca wyglądała realistycznie. Zwracałam też uwagę na szczegóły przy koralikach, ubraniu i cieniach jak się układają na skórze. 


Dużo czasu też myślałam jak wykonać chustę, czy zrobić ją w jednym kolorze i darować sobie wzory, czy jednak spróbować. Jednak spróbowałam je zrobić, ale nie stawiałam tutaj na idealne odwzorowanie. 


Miałam trochę problemów z tłem, chmury, woda, statek... i te kolory, trochę za bardzo się wybijają. 
Tak więc prezentuje się Jack Sparrow. 


 Kredki: Lyra
Data: 21 luty 2016r
Drugą pracą jest Szalony Kapelusznik. Zwariowana postać, z burzą rudych włosów, które były sporym wyzwaniem. Podobnie trochę minimalistyczna twarz, gdzie zaledwie jest kilka cieni i podkreślone oczy.


Bardzo fajnie rysowało mi się ubranie i chustę na kapeluszu.


Przy rysowaniu kapelusza, starałam się odwzorować w miarę dokładnie wzory z czarnych kropek, za to darowałam sobie te złote nitki. 


Postać dużo traciła bez tła, przyjemnie też rysowało się małe kapelusze.


Kredki: Colorino Kids, Lyra
Data: 13 marzec 2016r

Pamiętam jakbym rysowała te pracę wczoraj, a to mija już drugi rok... W 2016 powstało kilka prac prac, z których jestem naprawdę dumna, między innymi te dwie.
Rysowaliście kiedyś Johnnego Deppa? 

Komentarze

  1. Bardzo fajne te prace <3 Fanką tego aktora nie jestem, ale same charakteryzacje często ma cudne. Niestety, ja i rysowanie to nie jest coś, co się łączy xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktor o wielu twarzach, właśnie najlepsze w tym wszystkim są charakteryzacje w jakich gra :)

      Usuń
  2. Wow, prace są obie super i myślę, że ambitne :) Naprawdę podziwiam za cierpliwość do tych szczegółów, ja bym umarła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, w sumie wciąż się zastanawiam, skąd wtedy takie zacięcie u mnie :D

      Usuń
  3. Bardzo dobre prace. Świetnie cieniujesz twarze. Podoba mi się twoja dbałość o szczegóły. Portrety są bardzo dokładnie odwzorowane. Bardzo mi się podoba jak rysujesz włos i ubrania. Widać ich strukturę na rysunkach. Jednak to nie prawda, że prace traciły bez tła. Myślę, że bez nich wyglądały lepiej, gdyż tła narysowałaś zbyt jasnymi kolorami i zamiast wyeksponować postać, same przejmują główną rolę. Mimo tego jednego "ale" prace bardzo mi się podobają. Nie wiem czy sama umiałabym tak dokładnie odwzorować wszystko. Szczególnie, że rysowanie ludzi to całkowicie nie moja bajka xd Z przyjemnością powiesiłabym oba rysunki na ścianie :D Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak były bez tła, to miałam wrażenie, że je pochłania jakaś biała dziura, dlatego też się zdecydowałam na dorysowanie czegoś za postaciami. Z kolorami dobrze nie trafiłam, szczególnie to widać u Sparrowa :)

      Usuń
  4. Prześlicznie narysowałaś te prace, podziwiam cię, że masz cierpliwość do tak szczegółowych rysunków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :), najgorzej jest zacząć, potem już jest łatwiej

      Usuń
  5. Przy obu pracach jest świetne cieniowanie. W moich oczach minimalnie wygrywa Kapelusznik :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne, zgadzam się z jedną z przedmówczyń w sprawie zbyt przytłaczające tła u Sparrowa, ale za to świetnie układasz cienie i odcienie skóry. Szacun.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty